12 Ogos 2010

MAKAN2 PENGHARGAAN & SAMBUT RAMADHAN

Selasa, 10/08/2010

Satu majlis makan2 telah di adakan untuk menghargai peningkatan performance unit kami, staff2 yang di permanent kan dan menyambut ramadhan.

Lokasi : Office
Masa : 1230 tengahari


jamuan makan @ ofis


Latar belakang :

Aku telah di tugaskan melalui keputusan mesyuarat untuk meng arrange kan satu majlis makan2 di mana sumber kewangan nya datang daripada kutipan di antara staff. Lepas sedikit mesyuarat, kami telah setuju untuk menu seperti di bawah :

Main course : Nasi putih, ayam golek 5 bintang, tomyam campur, ulam2, sambal belacan

Dessert : Puding caramel, cream puff, air sirap+oren



Oleh itu, AJK adhoc yang paksa-rela telah dilantik dengan menggunakan kuasa veto untuk menjayakan majlis makan2 ini.

Hari majlis :

Memandangkan aku adalah 'kapten' adhoc committee maka secara automatiknya aku menjadi MC of the day. Lepas bagi mukadimah yang agak panjang, aku pun jemput lah staf aku untuk baca doa. Selesai doa, ucapan oleh bos unit kami. Pendek je ucapannya sebab semua orang dah lapar.

Waktu makan :

Cadangan asalnya ialah makan2 untuk unit kami sahaja. Tapi, modus operandi kami ialah sesiapa yang lalu di kawasan jamuan akan secara automatik dijemput ke jamuan tersebut. Makanan dah lama terhidang dan sangat mengiurkan. Bau nya penuh satu ofis dan mungkin juga menarik staf2 daripada unit lain. Cuma mungkin diorang segan sebab tidak di jemput, maka diorang pun buat2 la macam banyak kerja dan sangat busy (hahaha.. gelak orang jahat).

Benda pertama sekali yang di serbu ialah Pizza!

Memandangkan pizza nya ada dua (large size) sahaja, semua agak 'berebut2' la nak merasa pizza tu. Mujurlah dah dipotong kecil2. Kalau tidak, tak merasa la.

Next yang diserbu ialah, dessert station yang mana diatas nya ada puding caramel, dadih, kek lapis, kek buah dan cream puff. Lazat2 semuanya. Semuanya home-made kecuali cream puff yang dibeli di kedai dekat station LRT. Sayang pulak tak ambil gambar.

Melihatkan serbuan ke arah dessert station tu makin bertalu2, aku pun dengan segera ambil dan reserved kan untuk diri sendiri. Kalau lambat nanti, takut tak merasa la pulak.

Bila semua staf unit kami dah makan, makanan masih ada banyak lagi. So, kami pun mula la memanggil staf2 dari unit2 lain yang 'berjiran' untuk joint makan. Nasib baik juga diorang join sama. Kalau tidak, tentu makanan tu semua tak habis.

In the end, apa yang tinggal hanyalah bekas2 kosong dan sebungkus plastik bag hitam yang besar dan sarat berisi.

Seronok dapat arrange jamuan untuk semua orang dan hopefully next time boleh buat lagi.. mungkin jamuan raya pulak kot..

Thanks to the AJK Adhoc yang bertungkus-lumus..

Tiada ulasan: