20 Ogos 2010

ACCIDENT @ CBJ

Lokasi : Berhampiran traffic light LimKokWing University, CBJ

Semalam aku gi meeting di Cyberjaya (CBJ), along the way tu tiba2 jalan jadi jammed teruk di persimpangan masuk ke CBJ. Aku jadi hairan.


view dari kereta merah aku


"Takkan kat Cyber pun jammed ?", terdetik kat hati aku

Maklum sajalah, di CBJ ni cuma ada ofis2 je. Taman perumahan bukan nya banyak pun. Dan, kalau ada pun it is an exclusive one.

Kereta bersusun dan bergerak sangat2 perlahan @ 10km/j. Sangat slow dan most of the time starts-stop movement. Aku dengan curiosity untuk tahu, dan sebagai rakyat Malaysia yang prihatin, menjenguk2 cuba mencari punca nya.

Tiba2 kat tepi sebelah kiri, aku nampak sebuah kereta proton persona warna kuning yang off-road.

"Apahal la pulak driver ni pergi off-road bukan main jauh lagi ?"

"Mabuk ke apa ni ?"


kereta2 accident (ada lagi yang tak nampak) - ditanda anak panah


Depan sikit lagi, aku mula nampak beberapa buah kereta yang kemek teruk. Ada yang kemek sebelah kanan, sebelah sisi, sebelah depan dan sebelah belakang. Ada dalam lebih kurang lima buah kereta yang terlibat tetapi sudah di alihkan ke tepi jalan.

Baru make sense sebab apa kereta persona kuning tadi tu off-road sikit punya jauh. Obviously, dia approaching the accident area dengan laju dan cuba mengelak. Sebab tu terbabas off-road sampai macam tu sekali.

Teruk juga la kereta2 yang accident tu. Aku percaya, tak de kematian. Sebab keadaan kemeknya walaupun teruk, tapi tidak lah sampai boleh membawa maut. 'Tonto' already there talking to their walkie talkie. Mungkin menghubungi trak2 tunda untuk angkut kereta2 tu semua ke kedai untuk repair. Business baekk..

Aku jeling2 je dan teruskan perjalanan.. sebab aku sebenarnya dah agak lambat untuk ke meeting.

Mesti driver2 yang terlibat tu bengang dan bosan. Pagi2 lagi dah accident. Nampaknya, $$$ akan terbanglah untuk repair. Terutamanya, orang Islam yang plan nak balik kampung hari raya ni..

Dan, menurut seorang kawan aku, port tu memang 'favourite' dengan accident. Samada off-road atau langgar pokok kelapa sawit.

Nasib.. nasib..

Tiada ulasan: