19 Ogos 2010

1 MILLION FORTUNE !

Aku buka email pala.maldini@gmail.com, dan dapat beberapa email yang tercampak ke dalam "SPAM" folder. Selalunya aku memang akan terus delete je, tapi, kali ni jari aku ni gatal2 nak click la pulak. So, aku pun click.

Ada dua seperti di bawah :







Wah! alangkah seronoknya kalau kedua2 nya benar. Sudah tentu aku akan jadi jutawan segera. Tak perlu nak minum 'power root' untuk jadi jutawan.

Dalam email pertama dia kata, "You have won 1,000,000.00 pound sterling" daripada "BRITISH NATIONAL AWARD"

Dalam email kedua dia kata, "..to pay you your over due contract/inheritance funds.." daripada "FSL BANK INTERNATIONAL"

WOW! alangkah bestnya kalau kedua2 email ini adalah benar dan nyata. Dah tentulah aku boleh terus bersara dan tak payah nak tunggu 20 more years..

Aku tak tau apa motif email2 spam macam gini. Mungkin cuba nak mencuri id atau yang sebenarnya, diorang dah 'tanam' back door trojan untuk buka pintu masuk ke dalam pc2, laptop2 kita atau lebih teruk lagi dalam kampeni network ?

Lepas copy untuk ditampalkan disini, aku pun delete. But I doubt it would be the last of it..

Tiada ulasan: