08 September 2010

KUEH RAYA 2


Tadaaa.. inilah dia kueh tunjuk aku untuk tahun ini. Baru dapat tengahari kelmarin. Hot from the 'oven' and errr... aisbox (sebab cheese tart tu sejuk). Kurang meriah sikit sebab kat ofis ni tak ramai penjual atau aku gelarkan 'tokan' kueh raya. Dan, seperti biasa kueh/biskut raya berunsur coklat mesti ada dalam agenda.

Chocolate crumbs - biskut berperisa coklat, ranggup dan berkacang. Every year aku tak pernah miss untuk beli kueh/biskut ini daripada 'tokan' kueh yang sama, iaitu Kak Wan.

image : facebook Norazli Ab Rashid

Cheese tart - pelbagai rasa (campur2). Ada 5 perasa - blueberry, strawberry, coklat, cherry dan kiwi. Ini first time aku beli. Daripada sample yang aku makan sebelum puasa tempohari.. sedap. Hopefully, it taste the same la. Aku di fahamkan Cheese tart ini lebih sedap kalau disimpan dalam peti ais supaya sejuk dan cheese nya keras.

Kedua2 jenis kueh aku beli 3 bekas - satu untuk sendiri, satu untuk Emak aku, satu untuk In-law aku. Kena lah adil dan saksama. Tak boleh berat sebelah.

Eh, tak sabar pulak nak raya...



p/s : songkok re-cycle, samping dah beli semalam..

Tiada ulasan: