29 September 2010

INI BUKAN OPEN HOUSE - EPISOD PERBINCANGAN

Ahad malam 19/09..

"So, tahun ni macamana ? bila kita nak buat makan2 untuk family ?", aku mula bicara

"Weekend la.." balas cik puan kpp

"Ye la, weekend syawal tahun ni ada sikit je.. tinggal 2 je lagi"

"Emm.. tengok dulu la. Kot2 ada open house ke, rugi pulak", kata cik puan kpp ragu2..

Eleh, malas la tu.. hehehehe

***

Esok nya..

"Kita buat makan2 tu sabtu ni lah (25/09/2010), jam 4-9pm", aku sms pada cik puan kpp

"Tengok dulu la.. nanti confirm", balasan sms cik puan kpp

***

Esoknya..

"Dah bagitau semua ke pasal makan2 tu ? Apa lagi.. inform semua la", kata cik puan kpp melalui henfon nya pada aku

"OK"

Aku pun menaip baik2 ayat untuk jemputan rasmi ke pada semua family seperti berikut :

"Family dijemput hadir ke open house tertutup di rumah kami pada Sabtu @ 25/09/2010 jam 4-9pm. Kehadiran amat diharapkan"

Aku select recipient dan tekan send, termasuk cik puan kpp

Seminit kemudian..

"Laa.. apsal letak open house ? patutnya makan2 family", sms balasan cik puan kpp

":-P", aku balas

***

Esoknya..

"List kan lah menu untuk makan2 tu", sms cik puan kpp pagi2 lagi dah masuk dalam henfon aku

Aku pun menaip la satu email dengan menu2 yang aku dah programkan dalam otak aku


email - senarai menu


Send.


Malamnya..

"Mandi cepat sikit, boleh bincang pasal menu", arah cik puan kpp pada aku

"Ok"

Tak sampai lima minit dah siap - mandi koboi

Perbincangan yang HANGAT ala2 PERDEBATAN pun dimulakan. Akhirnya, satu list menu telah dipersetujui yang mana lebih kurang macam yang aku taip kan dalam email sebelum nya. Idea2 cik puan kpp semua aku reject kecuali buah2an tukar tembikai ke oren, dan air oren ke air sirap.. hahahahaha (gelak orang jahat)

Jumlah budget pun telah di tetapkan. Aku sorang2 je kira lebih2 kurang sebab cik puan kpp masih panas natijah daripada PERDEBATAN tadi.

"Ok. Esok (khamis), dah kena gi beli barang2 dah ni. Takut tak sempat nanti", aku berikan cadangan

"Sukati la..", ayat malas nak layan daripada cik puan kpp



bersambung...

Tiada ulasan: