05 September 2010

BUKAN KE AKU TENGAH BERATUR NI ?!

Pagi tu aku start enjin.. tak tunggu panas aku terus jalan sebab aku dah lambat untuk mengejarkan jadual train - 7:05am. Kebetulan pula tiket bulanan aku dah expired, so kena lah ambil masa sikit untuk beli tiket di kaunter.

Sampai parking jam 7:03am. Aku berjalan laju ke kaunter untuk beli tiket. Nak beli kat mesin tiket, tak de duit note RM10. Duit 'pecah2' pula tak cukup. Ada beberapa keping (wah! macam banyak je..) RM50. Jenuh aku nak mengutip syilling kalau beli tiket guna note RM50 tu. The only choice left is beratur beli di kaunter. Dua kaunter dibuka. Ada seorang pembeli tiket setiap kaunter. Masa menunggu train tinggal 1 minit lagi.

Elok je lelaki depan aku beli tiket dan berlalu pergi, tiba-tiba..

Ada seorang cik puan bertudung ni yang entah daripada mana datangnya - mungkin beratur di kaunter sebelah - terus menghulurkan duit note RM10 dia pada cik kak kaunter tiket side aku dan tanpa segan silu kata nak beli tiket ! Dengan erti kata lain - potong queue aku. Dia ingat aku ni tunggul ke ? Aku beratur sebab suka2 nak beratur ke apa ? Menyirap betul darah aku!

Aku bagi satu jelingan dan renungan yang tajam dengan muka masam tak puas hati tanpa berkata2 selama 30 saat pada cik puan bertudung tu.

"Nko ingat aku tengah buat apa ni ?! Bukan ke aku tengah beratur ni?! Nko je ke yang nak cepat !!! (sampai tiga seruan aku bagi)", aku menjerit dalam hati.

Tak sampai hati aku nak hamburkan dan memalukan dia kat kawasan public tu ! Tapi, hati aku sakit.. Allah je yang tahu. Tak de SIVIK !!!

Kesudahannya, aku terlepas jadual train 7:05am dan terpaksa tunggu jadual train seterusnya. Bengang je aku. Macam ni punya orang pun ada. Depan2 muka aku dia potong queue aku !!!

Natijah daripada itu, punch card aku MERAH!



p/s : tolong lah beratur.. susah sangat ke ?

Tiada ulasan: