09 September 2010

RAYA AIDILFITRI = JUMAAT

Setiap tahun pengumuman inilah yang sentiasa menjadi tumpuan umat Islam di Malaysia. Dan, seingat aku semenjak aku kecil2 lagi Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja ini seakan2 tak pernah berubah!

Aku tak pernah ambil tahu selama ini, tapi semalam ber iya2 benar aku google apa itu "Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja". Sila baca sini dan sini dan sini untuk mengetahui lebih lanjut peranan dan tanggungjawab penyandang jawatan berkenaan.

Oh, dah pernah berubah rupa2nya. Y.M. Engku Tan Sri Dato Sri Ibrahim bin Engku Ngah (gambar dibawah) mula menyandang jawatan daripada tahun 1989.



Malam tadi, Penyimpan mohor besar Raja2 telah mengisytiharkan bahawa tarikh Hari Raya Aidilfitri adalah pada JUMAAT, 10/09/2010

Oleh itu, aku ucapkan :

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

MAAF ZAHIR & BATIN


Semoga kita semua berbahagia di hari raya ini.. Aammmiiinnnnn..



p/s : petang ini aku balik 'kampung'...

2 ulasan:

Syigim berkata...

happy hari raya to u & family. mmg xpenah boring duk depan tv tunggu pengumuman raya :)

Pala Maldini berkata...

Syigim - thanks. Same goes to you & family. Hope your husband sudah sampai for hari raya :-)