14 September 2010

INI CERITA HARI RAYA - EPISOD KAD MESRA

Tarikh : 12/09/2010 @ 11am
Lokasi : Petronas R&R Tapah (arah Utara)

On the way balik kampung, aku berhenti kat Tapah untuk isi minyak. Kereta agak banyak kat kawasan R&R Tapah ni, almaklum sajalah.. main area. Mamat bangla yang jaga 'trafik' kat kawasan petrol stesen tu meng 'arah' kan aku ke laluan pam no.. err.. lupa la.

Bila kereta depan aku tu dah beredar, aku terus parking kat petak pam tersebut.

"RM40 kot", aku minta duit untuk isi minyak dengan cik puan kpp bila ditanya berapa nak isi.

"Balance bagi balik ye"

"OK", aku beredar ke tempat bayar minyak (booth).

Sampai je.. ,"Minyak 40", aku tunjukkan 4 jari ke arah cik adik cashier tu sambil menghulurkan note RM50 beserta dengan kad Mesra petronas (aku pernah cerita pasal kegunaannya. klik sini).

Cik adik cashier ambil duit tapi pulangkan semula kad mesra aku.

"Kad offline", katanya

"Hah ?! Wah.. rugi la kalau macam ni", aku berikan komen ikhlas aku.

Cik adik cashier tu tersengih je.

Aku berlalu dan isi minyak.

Mungkin kah ini satu konspirasi ????

***

Cuba bayangkan kalau kad mesra tidak offline. Aku seorang isi RM40. Dan masih ramai yang sedang beratur untuk isi minyak. Aku percaya almost semua orang ada kad mesra petronas. Sudah tentulah beribu raban jumlah nya !!

Darab pula dengan berapa ratus stesen minyak di Malaysia ni.. you do the maths!

Setiap point kalau di convert kepada 'nilai petrol' bersamaan dengan 1000 points = RM10 worth of minyak. Dengan 'membuatkan' kad mesra offline, sure stesen minyak dapat save banyak. SANGAT BANYAK !!

Kesimpulannya, aku percaya ini satu konspirasi !!



p/s : kalau betul disengajakan.. memanglah tak patut !

Tiada ulasan: