26 November 2010

NOKIA, CELCOM & HP GET ME CONNECTED ANYTIME, ANYWHERE

Yey!

Akhirnya, my 3G connection can be utilised to the max.


Baru lah aku perasan rupa2nya software Nokia PC Suite tu sebenarnya ada dalam handphone aku selama ni. Aku mati2 ingatkan yang kedai Nokia tu dah kelepet (kelepet = tipu) aku dengan tidak menyertakan cd Nokia PC Suite macam yang kawan aku yang Ir Hanif dapat.

So, bila dah jumpa software tu.. aku pun tanpa lengah2 lagi terus install dalam my office HP dan get connected. 

Apa ke hal nya yang aku sibuk2 nak connected thru 3G dekat ofis ? Bukan ke kat ofis aku ni bersepah LAN dan WLAN ?

Ok, aku terangkan apa isu yang sebenarnya. Semenjak kebelakangan ni, aku dapati yang ofis system admin telah mengenakan sekatan kepada beberapa website tertentu atau lebih tepat lagi.. me-limit-kan access. Ini termasuk lah the most popular one which is FB.

Aku tak kisah FB kena blok sebab aku boleh access thru handphone. Lagipun, bukan nak nengok gambar2 sangat. Aku lebih kepada nak baca 'status' yang kawan2 update dan reply my comment.

Yang menjadi isu kepada aku sekarang ialah.. BLOG. Bila buka blog, gambar2 semua tidak dapat buka.. most probably di blok oleh system admin. How did they do it, aku tak tau. Tapi, gambar2 daripada site lain, contohnya surat2 khabar semua ok. Cuma yang berunsur BLOG saja yang kena tapis.

Bila kena tapis, susahlah message2 yang di tulis di blog tu especially yang bergambar nak sampai maksudnya kepada aku bila aku baca.. grrr

Kini, tidak lagi.. aku dah berjaya connect to internet thru my NOKIA + CELCOM + HP. Dan, boleh lah aku membazirkan lebih banyak masa membaca blog2 korang yang macam2 cerita tu.
Yey!

1 ulasan:

Ati Masrif berkata...

salam kenal.

rumah kak ati Digi jer line plg clear..hehe