04 November 2010

MISI.. BUKAN NURSE

MISI = MISSION

Mission statement : Untuk balik awal hari ini dan menaiki train sebelum jam 16:25pm

Benefit : Untuk menjimatkan wang saku sebanyak RM9.50 supaya boleh buat beli sarapan 2 kali next week - McD McMuffin with Egg + Coffee

Modus Operandi :

1) Menyusup secara senyap keluar daripada ofis se akan2 hendak pergi meeting pada jam 15:30pm bagi membolehkan aku sampai ke stesen train sebelum waktu yang di tetapkan di dalam mission statement di atas

2) Off handphone supaya tidak dapat dihubungi. Alasan typical,"Bateri kong!"

3) Sepanjang pagi ini sehingga waktu yang di tetapkan dalam modus operandi #1 aku akan keep low profile supaya kehadiran aku (dan kehilangan) nanti tidak di sedari. Apa yang penting, semasa datang pagi tadi aku sudah pastikan big boss nampak kehadiran aku di ofis (saksi alibi yang boleh dipercayai)

4) Adalah dijangkakan sekiranya aku naik train pada jadual jam 16:35pm, aku akan sampai ke destinasi kurang lebih jam 17:00pm. Setengah jam kemudian baru aku akan "ON" semula handphone untuk membaca semua missed call, sms atau email berkaitan. Dan, ambil tindakan.

5) Target sampai ke rumah jam 17:15pm (waktu tamat office hour sebenar = 17:30pm.. haha)

Geng subahat : Korang semua yang baca blog aku ini. Shhh.. ini RAHSIA, ok?

Fallback plan : Kembali semula ke ofis seandainya misi ini tiada lagi element "surprise" dan tersasar daripada waktu yang ditetapkan

OK. Ucapkan pada aku "SELAMAT BERJAYA.. MENG'ULAR'!"

tamat.

3 ulasan:

THE GREEN berkata...

salam...

baca yg benefit tu mmg xtahan la..hahaha.. :-D

Pala Maldini berkata...

17:22 - Mission Accomplished! Yey!!

ctpayong berkata...

perghhh..setakat baca aje takleh jadi saksi..lagi pon takmo subahat hehehe.

anyway semoga mission anda success..yihaaaa