08 November 2010

MENANG.MENGANTUK.HAJI.HOSPITAL.OFIS

Ini cerita daripada 12 tengah malam tadi hingga 10:30 pagi ini..


MENANG


Malam tadi live LIVERPOOL vs CHELSEA. Game starts jam 11:50 malam. Aku gagahkan juga untuk menonton, walaupun pagi2 buta dirancangkan untuk ke kompleks tabung haji - in-laws nak gi haji.

Dua gol maknanya dua kali aku MENJERIT.. tapi, dalam hati je la sebab semua orang tengah tido. Tak sia2 aku berjeghir (berjeghir = bersengkang, berjaga malam) biji mata semata2 untuk nengok game live ini sebab LIVERPOOL menang 2 - 0 keatas peneraju liga BPL.

Yey!


MENGANTUK

Natijah daripada berjeghir mata untuk nengok bola live, aku mengantuk!

Game habis jam campur-tolak 1:50 pagi dicampur dengan mata aku terkebil2 nak pejam campur-tolak 30 minit.. sudahnya, aku hanya dapat tidur lebih kurang 1 jam setengah je sebelum di kejutkan oleh cik puan kpp untuk get ready menyertai rombongan ke kompleks tabung haji.. pada jam 4 pagi.

huarrgghhh..


HAJI

Janji bertolak jam 5 pagi, tapi banyak sangat cerita nya.. udahnya bertolak jam 6 pagi. Adoiyai.. buat letih je bangun dan mandi seawal jam 4:30 pagi!

Perjalanan ber kereta agak lancar almaklum saja pagi2 buta.. ayam pun belum berkokok lagi. Di campur pulak dengan tour keliling dunia dan masuk pelbagai tol. So, it is a smooth sailling.

Sampai kompleks tabung haji, kelana jaya dalam jam 7 pagi - seperti yang dirancangkan. Aku lepak2 je sementara menunggu in-laws gi register dan bersiap2 apa yang patut.

ramainya..


HOSPITAL

Aku tak tunggu sampai semua proses register dan check-in selesai di kompleks tabung haji kelana jaya sebab aku ada misi yang lain - bawa 'cik Mori ke hospital untuk follow up selepas operation tempohari.

Jam dah 7:45 pagi - JAMMED!

Sudahnya aku sampai kat rumah 'cik Mori jam 8:45 pagi - jauh tersasar daripada targetnya iaitu jam 8 pagi. 'cik Mori memang dah siap2 tunggu. Aku parking kat halaman rumah, terus 'cik Mori kunci pintu rumah. Perjalanan ke hospital dalam 10 minit je.

Bila sampai, aku drop kan 'cik Mori di dalam kawasan hospital. 'cik Mori gi sendirian je sebab aku ada misi yang seterusnya..


OFIS

Petang ahad aku dah email bos untuk masuk 'sedikit' lewat pada isnin..

"Bos, mohon masuk lewat sedikit hari isnin @ 08/11/2010 sebab menghantar in-laws nak ke MEKAH dan emak saya ke hospital untuk follow up check up operation tempohari. Mungkin jam 10:30 pagi baru sampai."

Gitu lah lebih kurang email aku semalam. Pendek je jawab nya,"OK".

Selepas hantar 'cik Mori ke hospital aku pun terus menuju ke ofis - naik lrt. So, as planned aku sampai jam 10:35 pagi kat ofis dan terus menaip entry ini dalam keadaan yang mengantuk dan ala2 tido2 ayam.

Sekian.

nota 1 : Liverpool menang, yey!
nota 2 : semoga dapat haji mabrur!
nota 3 : semoga check up tiada masalah dan cepat sembuh
mood : mengantuk giler!!!!

6 ulasan:

Mak Su berkata...

saya,
tersenyum dlm hati
mendoakan dlm hati
mendoakan dlm hati
ngantuk juga :)

Unknown berkata...

padan lah laki ieda menjerit tgh malam tadi"golllll!", mata pon sembab je pagi ni, heheheh!

Hanis Azla berkata...

hari yg penuh dgn agendanya.. lunch nnt boleh cover tido..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

alahai macam mana chelsea leh kalah ni??

NEW N3:

KISAH BENAR DAN ADA YANG TIPU2 SKET

Pala Maldini berkata...

Mak Su : TQ, TQ

Ieda : Apakan daya.. takde orang nak temankan.. hehe

Hanis : tak dan nak qodho' tido lagi ni.. masih mamai

GKSB : sekala sekala kalah la.. bagi chance orang lain nak menang juga.. especially Liverpool! Yey!

ardinihumaira berkata...

semoga cik mori cepat sembuh, amin