11 Oktober 2010

WHOOPER SERINGGIT

Rabu, 06/10/2010

"Rul, hari ni ada promotion WHOOPER Burger King seringgit la", kata kawan aku Azli masa pagi2 masuk ofis

"Eh, ye ke ? Mana tau ?", aku mencari kepastian

"Aku pun tak tau. Kawan2 aku kecoh kat facebook pasal WHOOPER seringgit ni. Kat website Burger King ada. Tengok ni..", Azli menunjukkan iklan WHOOPER seringgit kat aku di website Burger King.


image : foodpromotions.com.my


"Wah! boleh cuba ni.. balik karang la..", aku teruja

Immediately aku sms cik puan kpp,"Malam ni kita makan Burger King nak ? ada promotion Whooper RM1".

"Ok je. Yang belanja", ringkas je jawapan nya dengan indikasi aku lah yang kena belanja emm..

***

Petang tu, on the way balik aku intai2 juga lah di Burger King. WOW!! crowded gila. Biasa tu memang kosong lengang je Burger King tu. Aku pun biasa pergi makan kat situ. Memang tak yah beratur2 pun sebab memang lenggang ya amat!

Tapi, ramalan aku meleset..


orang beratur nak beli whooper seringgit di BK


"Huh?! ramainya.. Nampaknya kena pergi yang kat rumah la..", bisik aku dalam hati

Aku naik train menuju ke rumah..

***

Malamnya..

"Dah siap.. siap. Kita nak gi makan burger", kata aku

"Jap.. jap. Lepas otromen ye..", kata Nurin hana yang tengah khusyuk tengok Ultraman Kosmos kat 611.

***

Dapat je parking.. aku, cik puan kpp & Nurin hana bergegas ke arah Burger King. Takut2 'terlambat' atau orang dah ramai. Daripada jauh, aku nampak kawasan Burger King tu nampak lengang je. Ada chance la kot..

Sampai2 je..

"Promotion Whooper RM1 - SOLD OUT!"

Itu lah tulisan yang terpampang di depan area masuk ke Burger King. Ada dua tiga orang pekerja (mungkin supervisor) yang dah sedia menunggu kat depan tu sambil dikerumuni oleh beberapa orang yang senasib dengan aku.

"Aisey.. Yang, dah habis la..", aku explain dengan nada kecewa pada cik puan kpp

Aku kembali ke kelompok orang2 yang ramai tadi menyibuk2 nengok apa yang berlaku. Rupa2nya staf2 Burger King tu tengah berikan satu kupon pada orang2 yang ada sekitar situ.

"Kupon ni boleh guna weekend nanti. Sama promosi dengan promosi hari ini. Satu kupon tu boleh untuk maksimum 3 order", explain staf Burger King tu

Aku pun ambil tanpa banyak soal dan berlalu..

Sudah nya.. tak dapat makan WHOOPER seringgit, kami makan di Kenney Roger's yang kedainya bertentangan..

"Takpe, weekend ni kita try lagi", kata aku pada cik puan kpp

***

Sabtu, 09/10/2010

"Siap, siap.. kita gi makan burger dulu sebelum balik kampung", kata aku

Pagi ni memang purposely tak makan sarapan sebab nak gi Burger King menggunakan kupon yang aku ambil masa malam rabu tempohari.

10:15 @ Burger King..

"SELAMAT DATANG !", dari jauh lagi cik adik kaunter burger king tu dah greet kami yang baru nak masuk ke area Burger King

Sampai kat kaunter,"Amboi.. daripada jauh lagi dah greet ni..", aku respond pada cik adik kaunter burger king tu.

"Saya nak gunakan kupon ni. Berapa banyak boleh order ?", aku straight to the point

"Tiga", kata cik adik kaunter burger king ringkas

"OK. Bagi saya tiga. Air Coke, Grape & 100plus", aku order


3 x whooper


Cik adik kaunter burger king key-in order dan berkata,"12 ringgit 60 sen"

Lima minit kemudian, duit dan 3 x WHOOPER bertukar tangan. Aku perhatikan kat set WHOOPER di menu atas kaunter, harganya RM13.50.. untuk 3 set ni pulak aku hanya bayar RM12.60 je. Sangat BERBALOI2!!! cuma, WHOOPER promotion ni tidak termasuk fries la..

Dan, pagi tu.. aku, cik puan kpp & Nurin hana ber sarapan burger WHOPPER Burger King yang berharga RM1. Memang puas hati dan tak sia2 berusaha & sabar..


whooper burger


Tengoklah gambar dua beranak yang tengah makan sarapan ala2 omputih kat bawah nih.. Cukup puas hati!


menikmati whooper seringgit


On the way balik, aku tengok ada 2 brader kat kaunter yang sedang order menggunakan kupon yang sama macam aku tadi.. Kaunter yang lengang dan tidak se havoc gambar yang kat atas tadi.


suasana lengang di kaunter bk


Aku senyum dan berlalu..


p/s : kalau tiap2 hari WHOOPER seringgit.. kan ke best! TQ Burger King.. lain kali buat lagi ye..
p/s2 : ini entry paling banyak gambar !

Tiada ulasan: