13 Oktober 2010

PEMAIN BADMINTON YANG MENJENGKELKAN !

HAFIZ HASHIM !!

Ye, you heard me right ! it's Hafiz Hashim - the Malaysian 2nd best single shuttler (???!!)

Aku tengok Hafiz main malam dua hari lepas lawan dengan opponent from India yang ntah nama apa tah aku tak pernah dengar pun. Kesudahan nya, Hafiz kalah rubber-game dengan mamat dari India tu yang ranking nya ntah ke 150 juta agaknya!

Game ini untuk suku akhir Commonwealth Game 2010 yang sedang berlangsung sekarang kat India.

Naik marah betul bila aku tengok sikap sambil lewa Hafiz bila buat pukulan2 balas - macam orang PEMALAS ! langsung tak menunjukkan ciri2 BEKAS JUARA ALL ENGLAND suatu masa dulu. Mungkin betul macam cik puan kpp kata;

"Agaknya Hafiz tu menang All England sebab semua orang masa tu tengah OFF-FORM. Memang betul2 menang NASIB agaknya"

Ini bukan nya kali pertama yang aku rasa sangat PANAS dengan aksi Hafiz di gelanggang.. dah banyak kali, dan berulang2 kali.

It's a shame that such a talent go to waste!!!

Arrghh.. dah la. Malas aku nak menaip lagi.. sakit hati aku daripada malam dua hari lepas tak surut lagi ni!!

Nasihat kepada Hafiz : "Tolong lah main betul2 dengan penuh semangat. Kalau idak gi balik kampung je la, bagi chance kat orang lain pula"

... walaupun aku tak lah terror main badminton macam dia, tapi sebagai peminat yang berjaga malam untuk menyokong Malaysia depan tv.. aku berhak menyatakan kekecewaan aku !!!

... walaupun aku tau, bukan nya Hafiz baca pun apa yang aku tulis kan ni.. lantak lah!


grrrr...


p/s : nasib baik la Pandelela dapat emas malam tu, ada juga benda yang nak aku sorakkan..

Tiada ulasan: