27 Oktober 2010

MAS GET TOGETHER

Jumaat, 22/10/2010

Jemputan diterima melalui colleague aku (bahagian sales) untuk ke majlis get together ni lebih kurang seminggu yang lepas. Aku dah tanya, Bos aku malas nak gi, "Ini majlis untuk orang muda", kata nya.

So, aku pergi dengan staff aku je la.. Ju.Aku dengan Ju sampai kat majlis di kelana jaya tu dalam jam 3:15pm. Err.. majlis ni buat di MAS Kelana Jaya. Orang dah ramai di lobi. Sampai2 je, terus kami di hulurkan dengan satu potongan nombor - lucky draw.

Majlis dimulakan dengan ucapan2 daripada co-sponsor dan wakil2 syarikat (vendor) yang hadir. Lepas sorang, sorang.. sampai semua wakil bagi ucapan - unplanned dan ad-hoc. Kalau nama di sebut, terus je la ke depat dan berucap mewakili syarikat masing2.

Bila tiba time ini, terdetik kat hati aku yang kita hendak lah sentiasa bersedia untuk ke hadapan terutamanya dalam majlis2 yang melibatkan ramai orang daripada syarikat dan latar belakang berlainan macam majlis ni. In other words, kita seolah2 menjadi wakil dan juru cakap kepada syarikat atau entiti yang kita wakili. Tak boleh tolak2 sebab ia akan memberikan imej yang negatif kepada syarikat.


sessi ucapan


Most of the speakers, passed with flying colours and mostly diorang cakap benda yang generic macam..

"Thanks for inviting us to this very useful get together session. We hope that we can meet and know each others well in order to provide better service to MAS.. bla, bla bla.."

atau

"MAS is a very important customer to us. And, we are looking forward to serve better as a team although we are from different entities.. bla, bla, bla.."

atau

"Congratulation to the organiser. This is a very good activity to know each other and hopefully it could be made a regular events.. bla, bla, bla.."

So, it's a good exposure for me as well as my staff (Ju) whom actually just being promoted to executive post a few months back. Obviously, being a non-sales and an introvert kind there is not much chit chatting activities going on and around me. The thing that I enjoy the most is.. the food!

Wah, ter speakang omputih pulak aku disitu..

Dan, semasa majlis tu ada lucky draw..

Nombor aku ialah MH2021 and not so lucky as aku tak dapat apa2 pun dalam lebih kurang 20-30 hadiah yang ada. :-(

Staff aku, Ju (MH2136) dapat hadiah hamper besar !!


hadiah ehsan daripada pemenang lucky dram


So, on the way balik.. sebagai simpati (hehe..) dia pun bagi lah aku 2 kotak daripada hamper yang dia dapat tu.., "untuk anak..", katanya

Aku enjoy the food more than the gathering itself sebab aku tak kenal sesiapa kecuali staf2 daripada kampeni GLC yang aku kerja. Dan, juga enjoy buat bising masa lucky draw! saja nak buat havoc..

Balik rumah.. malam nya, aku gi makan di Red Wok (ini aku story lain..)


p/s : nampak sangat aku ni introvert yang anti sosial..

Tiada ulasan: