27 Disember 2010

TAHNIAH MALAYSIA!!

MAS 3 - 0 INA

Tahniah kepada skuad bolasepak Malaysia yang berjaya menewaskan Indonesia 3 - 0 dalam perlawanan akhir (pusingan pertama) piala AFF Suzuki di stadium nasional bukit jalil.

Apa yang lebih membanggakan, pasukan Malaysia pada kejohanan kali ini rata2 nya terdiri daripada pemain2 muda yang berusia lingkugan 20-26 tahun.

TAHNIAH! We are proud of all of you!

Personally, aku suka kelibat Mohd Muslim, Mohd Fadli & Kunalan. But, the rest of the team were great and work hard for each other. 
Harap2 pusingan kedua nanti yang akan berlangsung di stadium bung karno, indonesia akan menghasilkan keputusan dan permainan yang baik juga. Seterusnya, Malaysia berjaya menjulang piala AFF Suzuki sebagai ASEAN CHAMPION !!
Walaubagaimanapun, perlawanan sedikit tersemar dengan gelagat sebahagian penonton (dipercayai penonton Malaysia) yang menggunakan pancaran "laser pen" ke arah pemain2 indonesia. Juga, perbuatan segelintir yang membaling dan membakar mercun semasa menonton perlawanan tersebut.

Semoga semua pihak (terutamanya penonton) dapat learned the lesson dan bersikap bersemangat kesukanan tinggi supaya dapat mempertingkatkan nama Malaysia di mata dunia melalui BOLASEPAK!!

TAHNIAH!!

MALAYSIA BOLEH !!

6 ulasan:

Hanis Azla berkata...

yes... Tahniah untuk semua pemain dan jurulatih Malaysia... Harap2 Malaysia boleh terus menang for the next games rabu ni.. InsyaAllah.

Mak Su berkata...

tahniah kat team malaysia, muda-muda belaka kebanyakannya :)

ardinihumaira berkata...

tahniah Malaysia :D

ctpayong berkata...

semoga impian rakyat mesia tercapai...

wahida berkata...

Malaysia mmg best!!

Pala Maldini berkata...

hanis : mudah2an.. lama benar peminat bola malaysia tidak se-happy malam tadi..

maksu : harap2 diorang terus improve la..

ardini, ctpayong, wahida : hopefully, kejayaan berterusan..

JOM SOKONG!