30 Disember 2010

SYABAS MALAYSIA !!

Tahniah kepada skuad Harimau Malaya yang berjaya menumbangkan "Timnas Garuda" malam tadi untuk menjulang Piala AFF Suzuki buat pertama kali nya.

Yang lebih seronok nya, PM telah umumkan hari Jumaat @ 31/12/2010 sebagai cuti umum.. YEAHOO!!!

Rata2 tajuk berita muka depan dan belakang akhbar2 hari ini berkisar tentang kejayaan Malaysia menjadi juara Piala AFF Suzuki. Termasuk juga media2 online yang kebanyakkan nya mengulas tentang kejayaan Malaysia dalam kejohanan tersebut.

Apa yang menarik pada aku ialah banyak blog pada hari ini men-dedikas-kan entry atas kejayaan skuad Harimau Malaya tersebut. Tak kira lah tuan punya blog itu lelaki atau perempuan ke.. Tiba2 aku terasa macam ramai pulak yang secara tidak langsung menjadi "pakar" pengulas sukan bola sepak tanah air!

Kebanyakkan nya memuji kehebatan dan kecekapan Khairul Fahmi, penjaga gol Malaysia. Aku tak pasti samada pujian itu sebab kecekapan beliau atau sebab ke-hensem-an beliau :-)

Personally, aku suka aksi Mohd Muslim (pertahanan tengah), Mohd Fadzli Shas (pertahanan tengah), Kunalan (midfield kanan/kiri) & Amar Rohidan (defensive midfield). Kerja keras dan ketajaman mengawal ruang mereka telah menafikan peluang2 terbuka kepada skuad lawan - terutamanya, Amar Rohidan. Jelas sekali bila Amar dikeluarkan, Malaysia dibolosi dengan 2 gol oleh pihak lawan. He is the true unsung hero for the Harimau Malaya!

Walaubagaimanapun, semangat bermain sebagai satu pasukan, bekerja keras untuk satu sama lain dan mental strength telah memungkinkan rakyat Malaysia sekali lagi berbangga untuk mengatakan yang..

MALAYSIA BOLEH !!

MALAYSIA IS THE CHAMPION !!

SYABAS SKUAD HARIMAU MALAYA!

Tiada ulasan: