15 Disember 2010

GRAFITTI - KULSIGN FESTIVAL

Aku pernah tulis berkenaan aktiviti Grafitti di sekitar stesen LRT pasar seni awal masa entry awal bulan tempohari. Masa tu, aku ingatkan dinding tepi sungai tu di cat sebab nak 'menghilangkan' terus semua seni2 kreatif yang tidak 'berlesen' tu daripada dinding tersebut. Rupa2nya, jangkaan aku meleset.

Dinding2 tu di cat adalah untuk persediaan kepada kepada satu acara festival yang dianjurkan oleh pihak DBKL.

image : kulsign2010.com

Basically, DBKL try to support the aktiviti dengan menganjurkan nya secara 'halal' so that pembuat2 grafitti dapatlah melampiaskan kreativiti mereka secara sihat. Beberapa hari lepas aku sempatlah snap gambar untuk aku compare kan dengan gambar yang aku snap sebelum ini sebagai bukti tentang festival ini.



Untuk itu, aku puji lah tindakan and festival yang di anjurkan oleh pihak DBKL ini dengan kerjasama penaja2 seperti yang tertera dalam banner di atas. Cuma, mungkin perlu di berikan satu tema yang seragam untuk memberikan impak positif kepada pemerhati2 dan peminat2 grafitti tersebut.

Oleh itu, THUMBS UP kepada pihak DBKL atas usaha untuk mendekati dan memahami naluri dan kehendak generasi pembuat grafitti ini.

5 ulasan:

Siti Noor Aminah berkata...

hari tu penah tgk pasal graffiti ni kt TV9, diorang mmg kreatif arr.

Unknown berkata...

bagos2... satu tindakan bijak yg di buat oleh pihak DBKL....

lagi pn diaorg memg kreatif la...:)

Hanis Azla berkata...

wah, bagusnya.. elok diadakan acara sebegini selalu.. ada tema pun bagus juga biar seragam. sbb seni grafitti ni mmg menarik dan kreatif.

wahida berkata...

puji DBKL...bagus bagus!!!

Pala Maldini berkata...

GC : memang kreatif..

Azana , Hanis & Wahida : setuju.. DBKL rocks!