28 Disember 2010

BIRTHDAY - FAMILY DAY - HJ & HJH - BIRTHDAY : SEPINTAS LALU..

17/12/2010

Hari lahir budak ini. Selalunya, budak ini akan mengambil cuti tahunan sebagaimana lazimnya pada tahun2 yang lalu. Namun, pada tahun ini, budak ini tidak mengambil cuti pada hari lahirnya atas sebab2 yang tertentu. 

Dan, pada tengahari tersebut di ofis, bos beliau telah murah hati membelanja sebiji kek untuk tujuan sambutan harijadi budak tersebut. Memandangkan ada di antara staf2 yang tidak makan cheese, maka kek yang dibeli terpaksa lah menjadi seperti yang boleh di lihat didalam gambar dibawah :


kek sekerat + sekerat. Macam blogger Ieda kata, sekerat resipi. Untuk makluman, ini kek daripada secret recipe. Terima kasih bos.. dan, rakan2 sekerja sekalian.

Pada sebelah malamnya..

Sebagaimana kebiasaan nya, di adakan makan2 besar sempena sambutan hari kelahiran budak ini yang berlangsung di Restoran Senandung Malam, Bagan Lalang. Makan malam mega ini di sponsor oleh cik puan kpp.Dengan ikan kerapu, ikan siakap, udang, ketam, pepahat, kerang, sayur.. perrghh..

Nengok lah atas meja tu.. memang MEGA!!



19/12/2010

Ofis family day.

Lokasi : Ulu Yam (Laman Nur Bestari)
Event : Day trip get-together

Sehari sebelum aku dah sibuk2 membuat tugasan yang di pertanggungjawab kan ke atas batu jemala patik iaitu membungkus hadiah. Hadiah2 yang menjadi pilihan hati aku adalah, 13 hamper pelbagai rasa dan 3 buah blackberry untuk pemenang2 cabutan bertuah.

(nota : blackberry tu berharga RM4.50, so faham2 aje lah ye..)

Pagi2 lagi aku dah bertolak ke destinasi yang di janji kan. Dengar khabar nya, kawasan tu takde line mobile. So, untuk mengelakkan sesat.. celik2 je mata aku terus google maps kan kawasan tersebut. Maklumla, takde gps. Alhamdulillah, tak sesat.

Aktiviti hari keluarga tak lain tak bukan ialah makan2 dan mandi-manda di sungai. Ada sedikit game dibuat sekadar untuk memeriahkan acara.



Mandi sungai memang marvelous lah sebab ainya sangat2 sejuk. Kebetulan pula hari mendung je daripada pagi sampai ke tengahari. Makanan pula, sangat marvelous!! Tahniah kepada AJK2 makanan sekalian. Set BBQ yang Azli bawak tu memang best. Dan, aku percaya harganya beribu2 lemon juga lah.

Menu bbq : kambing (marvelous!), ayam, sotong, udang, hotdog, kerang (direbus), roti perancis + garlic spread (marvelous!)

Menu2 lain : nasi lemak (sarapan), nasi putih, asam pedas ikan tongkol, patin masak tempoyak, telur dadar, buah2an macam pisang, buah lai dan epal. 

Memang best! hopefully, next will be grand-er!



20/12/2010

Hj Rosni & Hjh Ro

Lokasi : KLIA



Hj Rosni dan Hjh Ro selamat kembali ke Malaysia setelah selesai mengerjakan ibadah haji dengan jaya nya. Aku telah join konco2 adik beradik cik puan kpp untuk pergi menjemput kepulangan Hj Rosni & Hjh Ro. Pagi2 buta - 5:30am - kami dah bertolak daripada rumah (semua berkumpul di rumah Hj Rosni). Nurin hana belum celik pun lagi. Aku pun masih mamai2 lagi pagi tu. Sebabnya, flight Hj Rosni & Hjh Ro dijangka sampai pada jam 7:00am.

Perjalanan mengambil masa lebih kurang 1 jam. Campur lagi dengan masa menunggu 1 jam, sudah nya Hj Rosni & Hjh Ro keluar jam 8:00am. Elok2 pula time Nurin hana nak ke toilet. Hehehe.. sudahnya, tak dapat lah cik puan kpp nak feeling2.. menyambut kepulangan kedua2 orang tua nya. Feeling2 kat toilet aje lah.. hehehehe..

TAHNIAH! dan selamat kembali Hj Rosni & Hjh Ro.

Apa yang aku dapat ? Dua (2) bentuk cincin, sepasang jubah, kopiah dan makan a lot of kurma..

Malamnya..

Sambutan hari lari Shafiq (anak buah aku) dibuat.. walaupun, sebenarnya dah lepas (16/12/2010). Ulang tahun lahir yang pertama (1). Semoga membesar dengan sihat dan kuat !!

7 ulasan:

Unknown berkata...

budak ini 2 sape? kamu ekk...
makann jamuan bes2... x ckit haha

Ati Masrif berkata...

budak tu Pala ke..

Happy Birthday!!
semoga murah rezeki dan panjang umor ^_^

Unknown berkata...

salam..
ayu singgah sini

wah...dambut birthday rupanya

yang mana tuan umah eik??
(masih tertanya2....heheh)

Hanis Azla berkata...

aduh, rasa lapar plk bila tgk menu yg mega best semuanya tu..

wahida berkata...

wow!!! mmg superb menu korang kat Bagan Lalang tu...

sahromnasrudin berkata...

wah!! happeningnya..semoga berbahagia ya

mie berkata...

fuh!!
penuh agenda..
best tu..