25 April 2011

A BIG WEEK AHEAD

Minggu ini merupakan satu minggu yang very eventful untuk aku. 

Mula dengan isnin dan selasa there will be an ISO Audit by SIRIM. Last year kami dapat a very good achievement on ISO dimana tiada satu pun NCR atau Observation yang di kenakan (Compliance audit). Mungkin Auditor pada masa itu bagi muka sedikit kepada kami yang baru sahaja pertama kali melakukan External ISO audit sebab unit kami ini adalah unit yang baru di bentuk setahun sebelumnya.

Based on cakap2 belakang, normally the Surveillance audit selalunya lebih strict berbanding Compliance audit. Therefore, we may need to put an extra focus and effort in order to maintain the achievement.

(mood rojak pula pagi2 ni.. hantam sajalah..)

Selasa juga adalah hari gaji.. Yahooo!! dimana gaji kali ini dibayar dengan tunggakkan berdasar kenaikan gaji yang telah di umumkan 2 minggu yang lalu. Macam biasa, kat ground floor office dah mula dipacak kan kedai2 yang menjual segala macam benda dengan tujuan untuk menggalakkan orang2 yang baru dapat gaji (dan tunggakkan kenaikan gaji) berbelanja sakan.

Rabu, hari bertenang... masa untuk sambung menghabiskan gaji yang baru dapat semalam nya..

Khamis - aku cuti sebab ada appointment doktor. Fingers cross! I am praying for the best this time around. Please God, help us.

Jumaat,  penghulu hari yang sangat aku nanti2 kan.. HARI BONUS!!!

Dah lama benar berkira2 itu ini, itu ini. Tak sabar rasanya nak nengok angka2 bertuah dalam akaun aku tu nanti.. hehe (senyum lebar!). Err.. saya nak beli camcoder, saya nak beli kasut baru 2 pasang, nak shopping baju, nak shopping di Ikea, nak pergi bercuti, nak belanja makan besar, nak itu, nak ini.. pendek kata macam2 ada!!

Jumaat malam macam biasa, Maharaja Lawak. They really make my day with their usual big laugh lawak! Tak sia2 aku tukat package ambil Mustika. It's a nice one. Most probably, by that time aku dah ada di rumah 'cik Mori sebab the next day nak ada makan2 dan kenduri.

Sabtu malam, As & Zila plan for Birthday party anak2 diorang dan di tumpangkan sekali nama Nurin hana. Juga, diorang nak buat sedikit kenduri doa selamat. lokasi = Rumah 'cik Mori. Dan, most probably it's a BBQ again... 

Sunday will be another hari bertenang sebab cuti 1 may iaitu cuti hari bekerja. Aku macam nak ajak cik puan &  Nurin hana ke Ikea untuk layan Swedish meatball. Tapi, belum pasti lagi

Memandangkan isnin will be off-day, aku sedang berkira2 untuk tambah cuti ke selasa.. namun, masih dalam pertimbangan serius.

That's the plan. Fingers cross, hopefully all will when well. InsyaAllah..

2 ulasan:

Hanis Azla berkata...

semoga segala yang dirancang menjadi dan semoga $$$ yang masuk dalam akaun memuaskan hati.. selamat berkenduri dan selamat bercuti nnt..

Siti Noor Aminah berkata...

ok, jeles sbb duit baru lepas keluar dari akaun sebab renew roadtx & insurance. haha