23 Ogos 2011

CDM TELAH MENELAN DUIT SAYA!

Aduh! satu hal lah pulak!

Mentang2lah hari ini gaji, mesin masuk duit (CDM) kat tingkat bawah ofis ni asyik2 panjang berjela2 pula orang beratur nak masukkan duit. Sejak daripada pagi, sampailah ke petang ini masih lagi pada panjang yang sama. Dah dua tiga kali aku pergi mengintai... masih lagi belum surut.

Namun, mesin di satu lagi bank sudah tak ada orang. Tanpa lengah aku terus ke situ untuk masukkan bahagian 'cik Mori bulan ini... dan bulan2 yang lalu..

Sedang aku dok menekan2 butang mesin untuk ke menu yang sepatutnya, handphone berbunyi... nombornya sangat pelik bermula dengan +22-something-something. Lagaknya seperti panggilan daripada oversea.. kot? Tak sempat aku nak jawab, dah jadi missed call. Aku fokus pada mesin CDM semula...

Sedang nak masukkan duit, handphone bunyi lagi.. kali ini nombor jiran rumah di Kajang pula yang call. Sambil masukkan duit, sambil aku menjawab telefon. Oleh itu, fokus aku sudah lari daripada mesin CDM ke menjawab telefon.

Duit dah masuk dan mesin CDM sedang memproses. Aku pulak sedang sibuk melayan panggilan telefon jiran yang berkisar tentang rumah yang kami sewakan itu.

Tiba2, ada sekeping duit di reject daripada mesin CDM. Malangnya, duit itu tersangkup pada roller keluar mesin dan terkeronyok. Aku cuba2 tarik... gagal. Dua tiga kali aku ulang.. masih gagal. Aku panggil pengawal keselamatan untuk tolong. Beliau pula panggil pegawai bank. Handphone masih lagi melekat di telinga.

Pegawai bank tu pun tak boleh nak tarik.. tapi, di tarik nya juga. Natijahnya, terkoyak lah note RM50 tu. Sementara mesin CDM pula dah jadi gila dan tidak paparkan skrin yang sepatutnya. Proses berulang2 kali... dan akhirnya resit tidak keluar. Paparan skrin kata, "Sila berhubung dengan cawagan anda". Shoot!!!

Pegawai bank minta aku isi borang untuk buat laporan. Masalahnya, akaun penerima tersebut bukan akaun bank itu... dan bukan juga akaun aku sendiri. Akaun penerima tu ialah 'cik Mori. Aduh!!

Aku isi borang dan pegawai bank kata kena report pada Tabung haji juga.. aisey!! satu kerja pula aku nak ke hulu ke hilir. Tension! Nasib baik aku puasa, kalau idak... sure aku dah mengamuk!

Mujur juga duit itu bukan tujuan untuk 'cik Mori belanja raya. Hanya sekadar untuk simpanan beliau sahaja.

In the end, aku tertanya2... tidak berkat kah duit aku itu ?! huhuhu...

Tiada ulasan: