02 Ogos 2011

BERMULA 96, HARAP2 DAPAT 90

Alhamdulillah, hari kedua..

Penangan hari pertama, hari sangat panas dan aku terkejar2 ulang alik ke tempat training, rumah 'cik Mori dan workshop. On the way balik pula jalan sangat sesak di tambah pula air-cond kereta merah yang entah apa pasal tidak mahu sejuk bila kereta dipandu perlahan. Kalau pandu laju, bukan main lagi sejuk nya mengalahkan ais batu.

OK, semalam aku dah timbang.. oh, ok.. 96 - mungkin spring dan jarum penimbang yang kami beli di Ikea tu dah rosak agaknya.. haha!

Maka, dengan semangat waja.. aku ambil marker pen dan tanda kan.. 90 pada tarikh 30hb ogos - agak ambitious, tapi kalau Malaysia Boleh! aku apa kurang nya.. haha!!

Balik daripada training semalam, beriya2 benar cik puan kpp mengoreng segala bagai di dapur.. sambil buat experiment "masak" nugget tempura ramly menggunakan oven (tanpa minyak). Mungkin sebab cik puan kpp sayang kat aku dan nak tolong aku capai 90 kot... muahaha!

Tapi, seriously.. nugget tu memang sesedap digoreng menggunakan minyak. Experiment yang menjadi.

Memandangkan cik puan kpp sudah siap sedia memasak dan dengan perasaan untuk tidak menghampakan... aku makan lah fettucini goreng yang cik puan kpp buat tu walaupun, niat asalnya hanya nak makan roti dan scramble egg. Aku puji lah fettucini masakan cik puan kpp tu sampaikan waktu sahur tadi pun.. aku mentekedarah benda yang sama juga (berbanding dengan menu lazim aku iaitu quaker oat).

Cik puan kpp tanya aku.. "dah timbang ke ?". Haha! takkan baru satu hari puasa dah nak suruh aku timbang kot ? Tak sabar benar cik puan kpp nak nengok aku menjadi 90.. muahahaha!

Aku pernah buat diet stail ini dahulu dan nampak seakan2 berjaya. So, hopefully this time around will turn out the way yang aku plan. Ammiinn..

Tiada ulasan: