05 Julai 2011

TUAH AYAM NAMPAK DI KAKI...

Ini bukan cerita Hang Tuah ye..

Orang kata, "Tuah ayam nampak di kaki.."

Tapi, kalau tuah manusia nampak dimana ? Kata cik puan kpp, "Tuah anak"

Mungkin juga ada betul nya.. kalau idak, takkan orang tua2 kalau menyeranah tu mereka sebut.. "Bertuah punya budak!"

Alhamdulillah, another rezeki from Allah. Lama benar rasanya aku tunggu "giliran". Akhirnya, berkat sabar dan bantuan bos dan mereka2 yang berkenaan, aku telah di confirmed kan! Yeahoooooooooooooooo!!

Bila cerita pasal rezeki ini, aku teringat kata2 Jep Sepah selepas Sepah di tabalkan juara Maharaja lawak yang lalu...

"Apa yang membuatkan kami menangis adalah apabila mengenangkan kami sebagai hamba Allah s.w.t yang tidak sempurna. Malah menghadap-Nya, sehari belum tentu lengkap lima waktu. Tapi Allah itu Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Dia tetap memberikan kami rezeki ini. Kemenangan ini membuatkan saya berasa sangat kerdil di sisi-Nya". kredit

Dan En Wan pun pernah kata, "Ini semua rezeki, kalau kita dapat.. kita suka lah. Tapi, kalau tak dapat kita usaha lagi"

Mungkin Allah nak uji aku dengan rezeki dan nak tengok samada aku masih terus "lupa" atau pun aku mensyukuri nikmat yang diberikan nya.

Mudah2an, aku melayu yang tak mudah lupa.. amiinn..

Btw, aku tertanya2 juga.. kenapa tuah ayam nampak di kaki ? Setahu aku, kaki ayam hanya ada jari dan taji. Tak faham sih..

3 ulasan:

Maya Mayana berkata...

dulu diorang suka main laga ayam, mungkin kalau taji nya tajam,besar dan kuat..ayam tulah bakal menang :P

Citarasa Rinduan berkata...

lama tak singgah sini,..
tiba2 bercerita ttg rezeki..

agak2 apa agaknya eik....
kena sering singgah sini gamaknya..

PS: bila baca komen maya mayana.
setuju pendapat beliau..

Kujie berkata...

Alhamdulillah..... moga rezeki dlm keberkatanNya