06 Januari 2011

MESYUARAT PIBG

Ahad, 02/01/2011

Ewah.. macam real2 je. "Mesyuarat PIBG" ini sebenarnya adalah sessi briefing oleh pihak Taska & Tadika Nurin hana sebelum permulaan "sessi" 2011. Briefing di adakan di dewan serbaguna. Bagus juga sambutan nya walaupun di hari cuti (ahad pagi). Penuh dewan sampai ada yang terpaksa berdiri (bace : datang lambat)

Briefing di jadualkan kan atas kertas bermula jam 9am. Aku, cik puan kpp & Nurin hana pun ber-iya2 lah benar bangun dan sarapan segera di restoran mamak. Kena lah makan dulu. Kalau nak tunggu "pengalas perut" yang school Nurin hana sediakan, mau ber keroncong perut di buatnya nanti.

Macam biasa ucapan alu2an.. bla, bla, bla dibuat oleh penasihat school dan di ikuti dengan ucapan bla, bla bla oleh pengetua school pula. Most of the things are basic items yang memang ramai yang dah dengar dalam sessi tahun2 yang lepas lagi.

Dipendekkan cerita, apa yang menarik perhatian aku sepanjang briefing itu ialah :

1) Kanak2 yang ke tadika (4-6 tahun - termasuklah Nurin hana), di kehendaki memakai kasut ke school. Tidak digalakkan memakai selipar lagi sebab susah kalau cikgu2 nak bawa pergi bermain2 di taman permainan. So, satu item nak kena beli... kasut school

2) Ibu bapa dikehendaki menyediakan satu set telekung untuk anak masing2 bagi aktiviti keagamaan (belajar sembahyang). School nak ajar the correct way of doing it dengan "proper attire". Kena beli la.. telekung budak.

ada ibu bapa yang mengeluh : "Belajar pakai seluar panjang sudah lah.. nak pakai telekung segala bagai.."

huh?!

3) Digalakkan kanak2 tadika bawa air masak dalam botol daripada rumah ke school. Walaupun, school ada sediakan.. namun, untuk elakkan insiden perebutan atau terlalu ramai nak minum on the spot.. maka di galakkan bawa sendiri. Emm.. satu lagi. Nasib baik botol nya memang dah ada.

4) Kalau bagi kanak2 bawa cd ke school, tolong periksa dulu cd apa. Ada kanak2 yang bawa cd hantu ke school. Bukan setakat kanak2 je takut.. dengan cikgu2 sekali takut!

Haha! kalau budak2 tu bawa cd "kaler biru", tak ke haru dibuatnya.. hahahaha

Dan.. bla, bla, bla.. macam2 lagi lah yang di terangkan semasa sessi tersebut. Aku proses mana yang perlu sahaja. Semua sekali sessi briefing tu mengambil masa lebih kurang sejam setengah.

Selesai briefing, masa untuk makan & ambil baju school serta baju sukan (untuk sesiapa yang sudah bayar yuran). Cubalah bayangkan.. dewan yang penuh tadi (maunya dekat dalam 300-400 orang!), tiba2 semua converge ke arah makanan dan juga ke arah meja ambil baju.. tak ke havoc jadinya!

Tengok lah gambar dibawah ni.. macam berebut beli baju bundle!



Tugas ambil baju ini di serahkan kepada cik puan kpp.. sambil aku sedang enak menikmati bihun goreng beserta teh tarik di atas tembok batu.. 

kesian.. hehehe..

6 ulasan:

CWM Safari berkata...

bagus jugak syarat2 skoll tu yer. tapi ada jugak yg merungut pasal tekung tu. x patut...huhuu

My Special Mall berkata...

anak saya dak w tu, dok pakai kasut sekolah testing dari hari beli sampai ke hari persekolahan, punya ler excited... hehehe

Unknown berkata...

tu dia... papa nie sangat teruk..biarkan kpp dengan uruskan si nurin..

lelaki mmg mcm tu..menyampah...
LARI.......

wahida berkata...

mak aiiii, mati2 ingat tadi kat Matta Fair..kehkeh...

Pala Maldini berkata...

safari09 : setuju dgn school kalau ajar kena lah proper way

maksu : hehe.. Semangat terlebih..

CR : ibu2 kan lebih ariff.. Hehe

wahida : memang havoc.. Dah 2 tahun camtu..

Unknown berkata...

uh.. susah kan mcm ni.. kan senang dorang hulur baju tu kt parenz mase taklimat tu berlangsung.. dorang jalan bagi sorang.. xde la nk susahkan ibubapa.. hehehe.. xpe la.. sekali sekala rase jd bdk sekolah balik rebut2.. :P