13 Januari 2011

LIVERPOOL FC - CERITA PASAL JERSI

Arrrghhh.. agak menanah juga hati aku ni kalau nak bercerita pasal prestasi Liverpool FC dalam musim ini. Sangat2 mengecewakan!! Buat penat je aku berjaga malam setiap game.. main macam HAMPEH!!

Ok, ok.. kita lupakan sebentar prestasi hambar Liverpool itu.. huhu.. aku sebenarnya nak cerita pasal jersi2 Liverpool FC yang dah lama terperap kat dalam almari tu.

Jersi2 ini sebenarnya aku beli lebih kurang 13 tahun lalu.. ye, satu.. tiga.. 13!!

Malang nya atas sebab musabab yang sangat jelas.. aku tak boleh nak pakai jersi ini, terutamanya di Malaysia yang mana agama rasminya adalah agama islam. Dan, of course lah sebab aku ini orang islam. Sebab ? adanya logo "syarikat air minuman" yang err... tengoklah sendiri gambar kat bawah ni..


Got the message, right ?

Atas dasar ke"tegar"an aku sebagai peminat, aku tak hirau kan itu semua semasa nak beli dulu.. lantak lah, janji aku dapat beli jersi Liverpool FC yang ORIGINAL!

Ini jersi ORIGINAL ye.. bukan cap ayam atau made in Haadyai!! Aku tunjukkan buktinya di bawah ini supaya tiada dakwa-dakwi...

So, apa yang boleh aku buat untuk membolehkan aku pakai ? huhu..

Sebenarnya dah lama aku sangat2 "teringin" nak pakai dan berlagak bila pergi berjalan2 sambil menunjuk2 yang aku pakai jersi Liverpool.. menandakan aku konon2nya kipas-susah-mati @ The Kop lah! 

Tapi, logo "syarikat air minuman" tu lah yang merencatkan semangat aku untuk bergaya dengan jersi2 tersebut. Namun, setelah sekian lamanya memeram jersi2 tersebut dalam almari.. dan, daripada dibiarkan berkarat macam baju hard rock cafe putih aku tu.. akhirnya, aku nekad buat sesuatu.

Minggu lepas, aku ke sebuah kedai di CM (Central Market, KL) untuk menempah logo yang dijahit di atas kain (entah apa orang panggil, aku tak tau). Bila aku tanya brader kedai tu, dia kata boleh buat macam yang aku hendak. Harganya, RM15 satu. So, tanpa lengah2 aku tempah 5 unit. Janji untuk ambil esok hari nya.. dan, brader tu dengan confidentnya kata "Boleh, malam ni pun dah boleh siap", katanya

Esok petangnya, aku ke kedai brader tu..

"Bang, tempahan saya dah siap ?", aku tanya

"Belum lagi la, tak buat lagi pun.. sebab semalam kain habis. Baru sampai pagi ini", selamba dia explain dengan tanpa rasa bersalah!

"Pukul 5 boleh siap.. datang balik pukul 5", kata brader tu lagi

Darah aku ni dah menyirap! "Betul boleh siap pukul 5 ni ? Confirmed ?", aku nakkan kepastian

"Confirmed. Pukul 5"

Aku pun blah dengan muka masam mencuka dengan perasaan berbuku dihati yang maha dahsyat! Apa punya meniaga lah! Tak menepati janji!! Petang tu, aku tak datang ambil pun..

Esoknya, aku datang lagi.. nasib baik dah siap. Tak banyak tanya, aku ambil, bayar dan terus blah..

Malamnya..

Dengan penuh semangat yang berkobar2 aku terus kumpulkan semua jersi2 Liverpool aku dan mula menjahit di ruang tamu. Nak siapkan malam itu juga!

Dan, akhir nya.. taraaaa..


Walaupun tak berapa cantik (sebab warna hitam, kot?), aku puas hati sebab akhirnya setelah 13 tahun, aku terasa benar yang aku ni seorang kipas-susah-mati LFC dan dapat pakai jersi2 itu tanpa was2!!

Yey!

Liverpool FC - You'll Never Walk Alone

4 ulasan:

nurkaloi berkata...

hohohohoho
i like~~~
ingat an nk bg kaloi ker aper
tak kisah laa
hidop Liverpool
wlaupun lately nie
cam hmpeh skit prmainan dyorang
ngan masalah dalamn lg
aiiyooo
poning....k jom renang

wahida berkata...

bluweekkk liverpool!! kwang kwang..larikkkkk...

Golnaraghi berkata...

kalau tengok tag THE BRAND WITH THE 3 STRIPES tu Adidas pnye baju...tapi tu baju Reebok??

Juma Ismail berkata...

HAHA comel je buat mcm ni kreatif :D