09 Julai 2012

PELARASAN... OH! PELARASAN...

Beberapa bulan yang lalu, aku dapat berita selepas sessi "Teh Tarik" dengan CTIO, yang akan ada pelarasan gaji... kata GM HR tu.. "Pray hard for that. We are working very hard on that item"

Tanpa lengah2, balik opis aku terus cerita kat Azli pasal pelarasan... bla bla bla..

Fast forward. Sekarang 'berita' tu dah pun jadi kenyataan. Bulan ini semua akan dapat pelarasan gaji... yey!

Huruf kecil saja yang aku mampu guna sebab... kepada aku dan rakan2 yang seangkatan.. tidak lah berapa menarik sangat. Namun, naik tetap naik... Alhamdulillah...

Untuk budak2 yang baru masuk kerja dan kepada mereka yang gaji nya di bawah gaji minima yang baru.. memang lah boleh guna "YEY!!!" dengan kapital letter serta tanda seruan besar2! 

Sebabnya, diorang akan naik almost more than 30%.... ada yang dah kira2... naik almost 60%!! (menaip dengan muka geram dan telinga berasap!)... Apa kes ?

Ok lah.. ok lah.. rezeki masing2 (redha yang tak ikhlas)

Btw, pagi ni aku dapat formula yang diguna pakai dan buat kiraan sendiri... emm... boleh la... altho not really  up to expectation....

What goes around comes around... so, aku optimis.. Allah nak bagi rezeki lain kat aku.. yang memang aku idam2kan.. *wink, wink*... amiinnn..

Eh, baru aku perasan, lama benar tak menaip kat blog aku ni... mungkin sebab sekarang aku tersangat busy! HAHA... busy lah sangat.

Nak update kisah Petani Bandar...

Walaupun, agak excited hari tu sebab chokanan dalam pasu dah berbunga... namun, sehari ke sehari... hati petani bandar yang berbunga tu.. makin layu bila satu persatu bunga2 chokanan tu gugur ke bumi...

In the end, tunggal satu saja yang masih bertahan... kiranya kalau jadi.. memang sah lah buah sulung... sama macam pangkat petani bandar, cik puan kpp dan nurin hana... harap2 dapat merasa lah..

Sebagai langkah berjaga2 supaya buah tersebut tidak disabotaj oleh serangga atau budak2 yang dok main berlari2 di halaman, petani bandar mengambil initiatif untuk membalut buah tu dengan kertas... setakat semalam, masih kental lagi dan makin membesar... hopefully, akan terus membesar dengan jaya nya...

Dan, memandangkan petani bandar akan mendapat gaji baru bulan ini... nampak gayanya, macam nak beli pasu besar lagi 3 biji untuk pokok2 yang seterusnya... sebagaimana yang di idamkan oleh petani bandar yang telah sekian lama terbengkalai projek pertanian nya..

InsyaAllah...

1 ulasan:

Unknown berkata...

uhh..alhamdulillah..status pelarasan gaji kami masih kabur.. berat kepada tak ada je ni.. adeh..