09 September 2011

LAGENDA BUDAK SETAN (FILEM)

Opsst... mungkin aku dah ketinggalan zaman. Baru semalam aku beriya2 benar menonton cerita ini di tv. Padahal, sudah berbulan2 aku download movie nya dahulu (sebelum semuanya di banned oleh SKMM.. huhu!).

image : google

Cerita ini adalah adaptasi daripada novel yang sangat popular satu masa dulu hasil nukilan saudara Ahadiat Akashah. Memang sangat popular. Tapi, to be honest... aku sekadar tahu tajuk nya saja. Sumpah tak pernah baca. Lagipun, buku2 ni aku alergic sikit!

Cerita ini sudah lama... ala2 basi lah orang kata. Oleh itu, tak perlu lah aku bagi sinopsisnya lagi. Kalau nak tahu juga jalan cerita nya.. google-kan saja ye.

Dalam cerita ini, digambarkan keikhlasan cinta Kasyah kepada Ayu yang sangat hebat. Walaupun Kasyah digelarkan budak setan di kolej kerana sikap super-nakal beliau... namun kehadiran Ayu dan cinta nya kepada Ayu telah merubah segala2nya. Sugguhpun Ayu mengaku pernah terlanjur dengan bekas kekasihnya Azmi, Kasyah masih tetap dengan cinta nya... Cintanya hanya untuk Ayu.

Oh, masih adakah lelaki seperti itu ?

Adakah cinta aku sehebat cinta Kasyah kepada Ayu nya ?

Adakah aku juga pencinta yang sejati itu ?

Tiada ulasan: