15 Mei 2012

NYARIS-NYARIS NAK KENA..

Huk alah... berapa lama aku tak bukak benda ni ? Alih2 layout dah berubah lah pulak. *not like*

Ok, pagi ni nyaris2 nak accident di traffic light hala ke keretapi.

Jalan ada dua lane, dan boleh terus dan boleh belok ke kanan. Aku dok sebelah kanan, kereta kedua dalam barisan yang sedang menunggu lampu merah. Mamat wira tu pula duduk lane sebelah kiri, mungkin seiring dengan aku... cuma aku tak perasan.

Jam dah nak dekat time sebab mengejarkan waktu jadual keretapi yang akan sampai sat gi. Kalau terlepas, jawabnya kena lah tunggu lagi setengah jam untuk jadual seterusnya. Aku focus ke jalan di hadapan untuk terus..

Lampu merah bertukar hijau. Aku tekan minyak untuk terus.. tiba2 mamat wira tadi sedap je dia nak pancung kat depan aku sebab nak belok ke kanan. CIPAN!

Nasib baik dengan ketangkasan aku mencilok dan mengelakkan mamat wira tadi daripada ter-belanggar. Huh?! Tak sempat nak maki sebab kereta aku dah meluncur kedepan dengan aksi stunt ala2 KL Drift tadi. Memang CIPAN!



Mujur juga hari ini aku langkah kanan... dapat mengelak accident dan masih sempat mengejar jadual keretapi.

Mamat wira tu pun satu hal... lain kali, ikut lah lorong yang betul kalau nak membelok. Ikut suka hati abah tiri laki mak nko je... Haa.. kan aku dah marah!

Tiada ulasan: