16 Mei 2012

HARI IBU 2012

Untuk cerita tahun lepas, sila klik sini

http://www.google.com.my

search : hari ibu di malaysia ?

result : 13 May 2012

Baca2 kat surat khabar, terlintas cerita tentang pameran Dinosaur alive di Pusat Sains, Bukit Kiara.

Aku sms cik puan kpp 

Aku : "Nak tengok Dinosaur Alive kat Pusat Sains tak ?

Cik puan kpp : "OK juga"

Maka pada sabtu 12/05/2012, aku sekeluarga ke Pusat Sains untuk pameran Dinosaur Alive di samping pameran2 lain kat sana. First intention ialah untuk men-ceria-kan Nurin hana yang dah lama tidak berjalan2. Secondly, aku sendiri pun tak pernah ke Pusat Sains... so, ambil kesempatan lah..

Seharian di Pusat Sains, badan pun letih. Malangnya, badan Nurin hana yang suam2 pagi tadi nya... sudah menjadi semakin panas --> Demam! oh, no!

Sepanjang malam cik puan kpp sebagai ibu mithali menuamkan badan Nurin hana dengan tuala basah. Aku pula dok mengadap laptop ber-internet, dengan niat yang tertentu.

http://www.blooming.com.my

search : Mother's Day special

Macam aku tulis tahun lepas, never in my life aku bagi bunga pada 'cik Mori... but this time around, I took it to another level..

A bouquet to 'cik Ro... my mother-in-law

Sementara cik puan kpp menuam2 badan Nurin hana, aku buat projek menempah bunga di Blooming. 

Recipient : Robeah bt Uda Seri

Special remarks : Please deliver before 11am. TQ



Card message : Selamat Hari Ibu, Kami sayangkan emak/opah

Daripada : Nurin hana, cik puan kpp, aku (of course lah aku tulis nama betul)

Lepas settle semua payment by abang visa, aku tutup semua screen supaya even cik puan kpp tak tau apa yang aku buat :-)

Ahad - 13/05/2012

Nurin hana demam!

Maka, seluruh rancangan hari ibu untuk cik puan kpp tergendala! Aktiviti hari tersebut hanya lah ke klinik dan temankan Nurin hana tidur saja...

By 11am, aku expecting a call from 'cik Ro pasal delivery. Malangnya, masih belum ada lagi. Aku buka email dan check delivery status... "Not shipped"... what ?!

Aku send email to blooming requesting them to check on the status.

Petang, cik puan kpp terima "surprise call" daripada 'cik Ro pasal delivery sudah sampai... aku hanya senyum..

Alhamdulillah...

Tahun ini memang tak buat apa2 untuk 'cik Mori dan cik puan kpp... alasanya :

'cik Mori --> sebab 'cik Mori balik kampung menjemput orang kampung untuk kenduri kahwin adik aku. Dan, aku tak sure bila 'cik Mori balik. Takmo lah hantar tanpa penerima... mungkin next year, kot?

Cik puan kpp --> Nurin hana demam seharian. Maka, semuanya tergendala... sorry yer. Apa kata kita tunda tahun depan... boleh ? :-P

***

Semua orang sayangkan ibu mereka. But, are we taking them for granted or are we really showing it to them in front of their eyes. Once in a while, a little surprise could meant the world to them.

'cik Mori, 'cik Ro & Cik puan kpp

Happy Mother's Day!

I love you, eventhough I don't say it out loud !

Life is full of surprises, eh ?

Tiada ulasan: